Mindfulness | MBSR | Warszawa

MBSR | kurs redukcji stresu oparty na uważności

Stworzony przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna z University of Massachusetts w USA, kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction czyli kurs redukcji stresu oparty na uważności) jest obecnie najpopularniejszym programem redukcji stresu na świecie.

Wyniki ponad 6000 badań potwierdzają, że w perspektywie neurobiologicznej medytacja mindfulness zmienia strukturę mózgu sprawiając, że osoby praktykujące są bardziej odporne na stres.

W ujednoliconej wersji kurs MBSR jest prowadzony przez certyfikowanych nauczycieli i trenerów na całym świecie. Programy uważności są pomyślnie wykorzystywane w biznesie, edukacji, sporcie, wojsku i medycynie na szeroką skalę.

Zawartość kursu MBSR

Tematy poszczególnych zajęć w ramach kursu

Spotkanie 1 | Odkrywanie uważności

Spotkanie 2 | Postrzeganie siebie i świata

Spotkanie 3 | Zadamawianie się w ciele

Spotkanie 4 | Poznawanie stresu

Spotkanie 5 | Nie jestem swoimi myślami

Spotkanie 6 | Uważne porozumiewanie się

Spotkanie 7 | Dbanie o siebie

Spotkanie 8 | Odkrywanie pełni życia

Dzień uważności | Podróżowanie do siebie

Jak przebiega kurs MBSR?

8 spotkań po 2,5h

Co tydzień, przez 8 kolejnych tygodni spotykamy się na wspólny czas poświęcony nauce i praktyce.

Zestaw nagrań

Każdy uczestnik dostaje pełen zestaw wydrukowanych materiałów oraz pakiet nagrań medytacji do praktyki własnej.

7h Dzień Uważności

Jest to całodniowe spotkanie w kursie przeznaczone na wspólną praktykę uważności w jej różnych akspektach.

2 x konsultacje

Indywidualne konsultacje (ok. 30 minut) odbywają się przed i po zakończeniu kursu (osobiście lub przez Zoom).

Codzienna praktyka

Częścią kursu jest codzienna praktyka własna (ok. 40 minut), na podstawie nagrań i instrukcji.

8-osobowa grupa

Mała grupa zapewnia najwyższy poziom realizacji programu i jakość wsparcia nauczyciela.

Kontakt i zapisy

Aby umówić się na darmową konsultację wyślij e-mail lub wypełnij formularz on-line: